جنگ گوگل و فيس‌بوك بالا گرفت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جنگ گوگل و فيس‌بوك بالا گرفت
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 24
نویسنده : مولوی

جنگ گوگل و فيس‌بوك بالا گرفت
گوگل و فيس‌بوك، 2 شركت بزرگ اينترنتي هفته جاري در كنفرانسي در سان‌فرانسيسكو از آخرين فناوري‌هاي خود پرده‌برداري خواهند كرد.

به گزارش رويترز، اين دو شركت مهم در اينترنت رودرروي هم ايستاده‌اند و جنگ بين اين دو دوشنبه گذشته كه فيس‌بوك اعلام كرد به كاربران خود حساب ايميل ارائه خواهد كرد، علني شد.

مارك زاكربرگ، مديرعامل فيس‌بوك و اريك اشميت، رئيس گوگل در كنفرانس 3 روزه وب2 هفته جاري كه از دوشنبه آغاز مي‌شود، همراه با ديگر بزرگان اين عرصه به شرح فعاليت‌هاي خود در آينده نزديك مي‌پردازند.

همچنين گزارش‌ها حاكي از آن است كه ياهو به‌زودي توسط يك شركت ديگر خريداري مي‌شود و كارول بارتز قرار است در مورد آينده اين شركت روز سه‌شنبه صحبت كند. اما تمام چشم‌ها روي زاكربرگ و اشميت متمركز خواهد شد و اين دو شركت پيرو در اختيار گرفتن هر چه بيشتر زمان حضور كاربران در وب‌سايتشان و دريافت تبليغات بيشتر با يكديگر نبرد خواهند داشت.

سهامداران اين دو شركت منتظر استراتژي شبكه اجتماعي گوگل هستند. گوگل چندين شركت كوچك شبكه اجتماعي را در ماه‌هاي اخير خريداري كرده است. اشميت پيشتر گفته بود كه شركت لايه‌هاي بيشتري از جنبه شبكه‌هاي اجتماعي به سرويس‌هاي فعلي خود اضافه خواهد كرد.

موتور جستجوي گوگل و سرويس شبكه اجتماعي فيس‌بوك به مشاغلي با درآمد ميليارد دلاري بدل شده‌اند و هر كدام ميليون‌ها كاربر دارند و در اين زمان، فعاليت اين دو با يكديگر تداخل پيدا كرده است.

كارشناسان معتقدند اين تعداد كاربر باعث مي‌شود هر شركتي به فكر ارائه سرويسي باشد كه كاربر را از همه نظر تامين كند. به همين جهت گوگل و فيس‌بوك از حالا در زمينه‌هاي مختلف با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت. چرا كه اهداف مشتركي پيدا كرده‌اند.

دوشنبه گذشته فيس‌بوك اعلام كرد به زودي سرويس پيغام‌هاي اين وب‌سايت به يك سرويس ايميل بدل خواهد شد. همچنين جمعه گذشته تك كرانچ گزارش داد كه سرويس ايميل فيس‌بوك با آدرس facebook.com@ عرضه مي‌شود و قرار است حتي از سرويس جي‌ميل نيز بهتر باشد.

هفته گذشته گوگل ارتباط خود را با فيس‌بوك قطع كرد و كاربران فيس‌بوك ديگر نمي‌توانند اطلاعات جي‌ميل خود را به اين وب‌سايت وارد كنند. گوگل، فيس‌بوك را به انباركردن اطلاعات متهم كرده است و معتقد است اطلاعات كاربران فيس‌بوك قابليت استخراج ندارند و همكاري‌ها يكطرفه است.

گفتني است طي هفته گذشته، گوگل حقوق كارمندان خود را 10درصد افزايش داده است تا از مهاجرت آنها به فيس‌بوك جلوگيري كند. از طرف ديگر فيس‌بوك يكي از مهندسان خود را از دست داده است و جمعه گذشته، پاول بوچيت به شركت Y Combinator رفت تا در آن شركت مشغول به كار شود.

بوچيت پيش از اين طي سال‌هاي 99 تا 2006 در گوگل فعاليت كرده است و جي‌ميل يكي از اختراعات وي بوده است. با انتشار نخستين گزارش‌هاي ايميل فيس‌بوك، بوچيت در مصاحبه‌هاي خود اعلام كرد كه در زمان فعاليتش در اين شركت، فعاليتي كه با سرويس ايميل مرتبط باشد، نداشته است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: